Monday 9 May 2011

untung la dapat makan,dari tak dapat makan langsung..

hahahahaha...siaaa tull on khamis ke friday lepas,i went to sepang,pergi berubat,,,(ikot je la cakap mak ako,t ako tak ikut t kecik hati pula...)..pergi lah jumpt org yg berubat ni,mude lagi orang nye,umor 22..same umor dgn ako,tp die lagi hensem la,ako ni burok je..hahaha...lepas maghrib je twos p,peh..waktu ako pg tu,baru satu family,,kire ako num dua..pe lagi,nunggu kat luar umah dgn nyamok gajah nye lagi..

ako pon sempat buat eksperimen nyamok..''disebabkan kite ni berdarah panas,jaadi nyamok akan datang ke arah kite,hinggap dan gigit kite,ini terjadi kerna pada penglihatan seekor nyamuk,ia dapat mengesan haba (wane merah) pada badan manusia...jadi untuk mengelakkan digigit nyamuk,ako pon mengamalkan teknik pernafasan 7 saat,,7 saat tarik nafas,7 saat tahan nafas,dan 7 saat hembus nafas untuk mengekalkan suhu badan aku pada tahap maintain gitu..(padahal suhu badan manusia boleh berada dalam lingkungan 36,37,38,39,40 je...jadi manelah turun sangat suhu badan ako tu)..al kisahnye ako berjumpe dgn orang yg berubat tu dgn kesan bintat2 pada muka,tangan,dan kaki..(lagi best ako pakai baju hitam.)..

nak di jadikan cerite,lepas berubat tu,orang yng mengubati aku tu cakap le,saye tade ubat,tapi awak nak sihat,awak kene pantang makan.."pe!!! pantang makan?!!!) ako pon bertanye la kne pantang makan pe je..awak tak leh makan bende hidup 40ari.."pe!!! bende idop!!!?''contohnye daging,ayam,ikan,nasi,susu,telor..dalam 40 ari ni,awak kene bnyak makan buah2 an dgn sayur je..itu je pantangnye..

dan sekarang dah 3 ari rasenye ako mule berpantang...makan kentang je oi,buah-buahan..pada awalnye ako ni tak yakin la ako leh abiskan 40 arini dgn makan mcm tu je..tapi tapela..ni ujian untuk ako..hopefully lepas 40 ari aku makin sihat,sakit otak ako pon ilang..boleh la cari awek..hahaha...tapi bukan cari awek tu yang penting sebenarnye,yg penting ako bertambah sihat,dan boleh buat kerja2 semua tu,,


p/s..kadangkala aku pk sakit ni beruntung jugak,sebab ajar aku erti sabar,,ape jadi kalau aku dah sihat nnti,ape aku masih lagi bersabar?

1 comment: