Monday 16 May 2011

kerna ku sayang kamu (3)


A lonely road
Crossed   another cold state line
Miles away from those I love
Purpose hard to find
When I recall
 All the word you spoke to me
Can’t help but wish
That I was there
Back where I'd love to be

      kerna ku sayang kamu   “Eyh, berhenti jap…Kau ni kenapa Nick,?...Selalu bukan macam ni kan...?tolong lah bagi tumpuan sikit..OK ! Kita ulang balik semula dari awal..Nick,watch out ! masa bahagian chorus ambil kod F,kemudian C…boleh kan?..Lepas ni aku mahu jumpa kau ok !..
   “ ready semua?
         Mungkin muzik itu adalah satu cara mengekspresi kehendak juga kemahuan sesetengah manusia..Jiwa yang bercelaru bisa saja kita luahkan dengan alunan muzik yang kita mainkan..
      Muzik itu bagaikan jambatan kepada naluri remaja yang menghubungkan antara diri mereka dengan kehidupan..dicorong radio sering kedengaran bait-baik lirik yang kadang kala menyentuh perihal   
kehidupan,dan ada pula seperti yang menegur dan tidak kurang juga ada yang menyentuh aspek insani ..  
   “Nick,kau tidak apa-apa?.aku bukan sengaja mahu marah waktu latihan tadi..Kau tahu kan,persembahan kita dah hampir tiba tarikhnya,jadi aku tak mahu lah kalau kita ada buat silap waktu-waktu genting macamni..”
       “Baiklah, aku tahu kau ada masalah..dan aku tahu kau tidak mahu kami campur masalah kau,tapi aku minta tolong dari pada kau,tolong jangan campurkan masalah peribadi kau dengan kerjaya kau..Susah Nick…Aku minta tolong dari kau sangat-sangat..Sebenarnya aku bangga dapat kawan seperti kau.Kau tabah walaupun kau macamni, aku tak segan nak kenal kan kau pada kawan-kawan aku sebab kau adalah somebody bagi aku.So keep that in mind ok .. take care friend..”..
       “ehm… Rein…betul cakap awak..Nick tak pernah sendiri, Nick sentiasa ada kawa-kawan disekeliling..kawan-kawan semua baik pada Nick,mereka tak pernah tinggalkan Nick,..Nick yang tak pedulikan tentang kehadiran kawan-kawan..tapi..kenapa Rein pergi tinggalkan Nick saat Nick perlukan seseorang untuk menemani Nick? Ehm..
“Nick! Rein dah bagi Nick peluang pada malam tu untuk Nick perjelaskan semuanya.tapi Nick tak guna peluang tu,dan Rein tak dapat nak beri peluang lagi.Sudahlah Nick ..,Lupakan semua…Lupakan apa yang pernah kita lalui,jadikan semua itu kenangan. Jangan buat lagi macam tu pada orang yang awak suka.Cukup sampai disini sahaja.Tak perlu lah hubungi Rein lagi.”..
  Mungkin sebahagian perkara dapat kita lupakan, tetapi jika apa yang telah diconteng pada hati seseorang itu merupakan titik hitam baginya,adalah mustahil bagi manusia untuk memadamnya dari ingatan..Sesuatu yang indah itu memang manis untuk dikenang, yang pahit itu juga merupakan kenangan tetapi ianya akan lebih bermakna kerana ianya akan dijadikan pengajaran, supaya tak perlu lagi kita ulangi perkara itu di masa mendatang.

Dear god,
The only thing I ask
Of you is to hold her
When I’m not around
When I’m much too far away
We all need the person who can be true to you
But I left her when I found her
And now I wish I’d stayed
Cause I’m lonely and I’m tired
I’m missing you again
Once again


No comments:

Post a Comment