Wednesday 11 May 2011

tips-tips sebelum menghadapi hari pembedahan part 3..( urinal tube)

ni haaa...sambungan nye..kalo boleh khas untuk lelaki je r...tp org pempuan pon leh baca gak untuk pengetahuan am korang..

ako lupe ar cite pasal urinal tube ni..pehhhhh...azab gak ooooo...function untuk urinal tube ni,adalah untuk menyalurkan air kumuhan dalam badan dan di link twos ke urine bag...(skrg ni ako rase dah bnyak jenis dah urine tube ni,yg time ako kene tu yang jenis lame nye tu..peh,,azab siaaaaa)..

kaedah memasukkan urine tube ni ade banyak la kaedahnye...ako penah skali la,dalam wad yang ako duduk tu,ade sorang uncle cine,kesian uncle ni,ade strok,jadi sebelah dari anggota badan nye itu,kurang boleh digerakkan sangat...jadi uncle ni nak di jadikan citer,kene wat operate engogram kot(ako pon tak tau nak eje cmne)..engogram ni,doktor akan masukkan tiub ke dalam badan dan tiub tersebot akan ditolak masuk kedalam saraf dan setelah tibe ke saraf yang dah terputus tu,akan diletupkan satu belon untuk menutup saraf tersebut..(yang menjadi cabaran bagi doktor tu,ade saraf didalam badan ni,senipis rambut manusia..(ppeh,,,nipis rambut,camne tu,)..uncle ni plak,salur darah yg terputus tu terletak di sebelah kanan kepala beliau..

kenape ako citer pasal uncle ni plak?..buang mase ako je..hahahaha..sabo sedare,
k,k sambung lagi...uncle ni pula,sebelum nak menghadapi operation ni,kene la pakai urine tube ni..(urine tube yang konvensional ni..bukan yang baru,yang baru ni tak sakit..)

urine tube ni akan dimasukkan ke dalam alat sulit lelaki ,dan ditolak sampai la tibe ke pundi kencing tu..peh!!!!!!!!...ape ag,menjerit la uncle tu,pastu yang buat tu pula,atenden2 lelaki,peh,paham2 je la.no mercy brader....tapi bile dah pakai tu,memang la tak rase nak kencing,tau2 urine bag tu dah penoh dgn urine..
ako yang terdengar uncle tu menjerit pe lagi,(sebab time ni,ako nye urine tube ni dimasukkan time ako ngah operate ,jadi ako tak rase la azab dimasukkan tiub tu cmne..hahahha..padan muke ko uncle..)..

tapi..

sebenarnye,

ianya bukan sahaje azab ketika memasukkan tiub tersebut,malah,mengeluarkan juga satu azab yang tak leh digambarkan oleh penulis...

"dik,ni nanti saye bilang sampai 3,awak tarik nafas ok.saye akan tarik tiub ni kuar.."

WAT THE......itulah die,dengan sekali tarikan saje.macam nak meletop pundi kencing tu,nasib baik ar tak kuar darah ..pas dah dicabut urine tube tu,konfem tak rase nak kencing selama beberapa hari kerana kepedihan yang tidak dapat ako gambarkan..(urine tube tu akan dicabut selepas,pesakit sudah stabil,urine yang keluar juga pada tahap yang normal dan pesakit bole pergi ketandas dengan sendiri)..

No comments:

Post a Comment