Thursday 6 November 2014

JODOH tu..macam mane eyh rupanya..

Hello..assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Rindunye

Setelah hampir setahun tidak menulis didalam blog in,hati rasa terpanggil nak menulis semula...

Aku x tau la kenapa harini aku Ada mood nak menulis semula..mungkin sebab aku x dapat tidur malam,pastu aku x tau nak buat apa..

BTW
Ketika aku menulis/menaip posting kali ni,aku sedang dalam keadaan yang gembira.gembira sebab APA?

Diakhir nanti aku citerkan sebab APA.

Semoga semua orang sihat-sihat hendaknya..yg demam,hopefully day sembuh.yang buasir harap2 dah boleh tidur Lena.yang kerinduan,aku harap rindu korang berbalas..kehkehkeh

So ape kene mengena posting Kali ni dgn tajuk posting .??

Sebenarnye takde kene mengene langsung.aku saja Je tulis sebab aku xtau nak letak tajuk yang sesuai.

Camtu pulak eyh...

OK OK...

Meh kite berserius bercerita pasal jodoh.
Jadi aku tumpukan citer ni BG orang yg bujang,single,mingle,Dan rasa nak kawin lagi..

Apa-APA pun tahniah bagi rakan-rakan yang sudah melangsungkan perkahwinan pada tahun lepas Dan pada tahun ni.semestinya yang kawin tahun lepas,mungkim sedang menuai basil dai perkongsian hidup mereka.kehkehkeh

Yang baru kahwin,doa-DOA lab.semoga cepat dikurniakan baby yang comel.kalau laki letaklah nama Aidyl ok.kalau perempuan letak nama aidylia..kehkehkeh

BTW..

Anak zain said in.dgn Che ta,lahir je terus lebat rambut dia..Che ta teguk shampoo bawang ke?..kehkehkeh

OK OK

Serious serious

Aritu aku de la borak-borak dgn kawan aku.aku Dan dia x kawin ag,Dan kite orang borak2 lab pasal kawin ni.

Sambil borak perihal kawan2 yg da kawin,kite org turut jugak menghina diri masing2 yang tak kawin lagi ni..

Borak punya borak sampai Tiba satu soalan cepumas.

"Ko bile nak kawin?"

Aku pon dengan tenang Dan hensemnye menjawab.

"Aku pon tak tahu."..

Aku Tanya dia balik " Ko ni Tanya aku,KO hila?"

"Entahlah.madam xmo kawin".. Kawan aku tu menjawab..
Dia Tanya aku." Jodoh ni macam mana eyh?.aku mcam2 org aku jumpa.sampai aku takut nak kawin."

Ehmm.aku menghela nafas panjang.sambil menghisap straw dalam cawan kosong..

Aku Cuba mengolah jawapan menggunakan kemahiran otak kanan Dan bahagian belakang otak Kiri aku.(makluman pads sesiapa yang tak tahu,otak kanan aku dah terusik disebabkan sakit aku.kesannye sampai Sekarang aku tak boleh nak serious dgn sesuatu bende..Ade kaitan ke?.kehkeh)

OK sambung.

So aku pon menjawab

"Jodoh.maut,rezeki semua ditangan tuhan.kalau KO Tanya aku,bile nak kawin,sape jodoh kita,bile kita mati,aku pon x dapat jawab.semuanya keje tuhan.jodoh ni datangnye,bila ko dah kawin dgn seseorang tu.tulah namanya jodoh.."

Die tanye lagi,"camne nak tau orang tu jodoh kita"

Hemmmmm..mencabar tul soalan..

"Jodoh tu datang Dan pergi..tuhan beri kita peluang kenal ramai orang,tuhan bagi kita rasa pengalaman bila kita berkawan dengan orang.melalui pengenalan Dan pengalaman tu,kita akan Ada pengetahuan/panduan untuk mencari jodoh.."

"Dan pada aku,jodoh tu,kita sendiri boleh tentukan.orang yang bagaimana,dan kehidupan yg bagaimana kits tentukan.bila dah sampai satu tahap nanti,perasaan tu akan automatik datang bila KO rasa'inilah waktunya'.so mcmtu lah jodoh..tapi jangan silap..perasaan sayang/suka berbeda mengikut USIA Dan pemikiran yang kita ada."

"Time tadika.mungkin kita suka bdk pempuan ni,tapi pemikiran kita masih tahap tabika ABIM ag,time diploma kita suka seseorang ni,tapi mungkin pemikiran kits masih nak hepy2,time keje pulak,kita sayang,suka seseorang tu,cek simpanan semua dah cukup.pemikiran dah bersedia/setup untuk bertanggung jawab,so time tu lah yang dinamakan dah sampai jodoh.tapi belum jodoh lagi.dah kawin barula namanya jodoh"

Berpeluh2 aku cite.kawan aku pulak Dari Td tahan kencing.dia pon mints izin nak g toilet jap.

Aku rasa nilah pandangan aku yg paling Berna's pernah aku keluarkan.sebab sebelum ni,aku banyak main2 je bile ditanya soalan..

Kehkehkeh..

Bersambung......


Aku de banyak lagi nak tulis ni,tapi sebab aku lapar Dan sebenarnya bnyk keje yang nak kene submit Kat opis.tp smpai sekarang aku berpura-pura tenang Dan masih lagi dalam rest mode..

Aku berharap semua orang sihat2 sahaje.xkira korang semua Kat mana,Kat dalam kapal je,ngah Jd pramugari ke,Kat ladang arnab ke,apeke...

Kalau de salah silap,maafkan aku ye.kdg2 aku ni laser mengalahkan azwan Ali.namun begitulah hendaknya.akan aku Cuba kawal laser tu sama Ada dalam percakapan ataupun penulisan

BTW

Korang nak tau sebab APA aku hepi?

Hik hik him..malulah nak citer.biarlah rahsia...nanti kalau Ada jodoh,aku citer.kehkeh

P/s I

Kepada raudhah.kalau Ko bace ni,jangan lah marah aku eyh.keje elok2..nanti kawin,jangan lupa jemput aku..

P/s II

Menjadi amalan terpuji perempuan meminang lelaki...abaikan APA yang orang lain cakap..
Bergabung Dan meletop hendaknya..

Kehkehkeh..

No comments:

Post a Comment