Monday 4 July 2011

Nak cakap,tp tak terungkap..dah berkata,tapi tak berbahasa,,

..halo...halo..halo..halo..halo..halo..halo..halo..
selamat tgh hari semua..semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknye...

kalau di ikutkan sekarang ni memang aku tade mood nak menulis.tapi aku menulis lah jugak sebab nak cukup kan kuota seratus entry sebelum aku stop berblog ni...smoga aku cepat2 dapat abiskan sampai seratus...dan boleh lah aku berehat lame...

damn...

membebel yang ntah ape2 ntah..

"wei,cepat lah citer,pe kene dgn post ko tu.."

diamlah!!!..

cube jawab persoalan ini...

1)apakah berat hati anda untuk meluahkan sesuatu perkara yang terpendam sekian lama di dalam hati itu.?
2)adakah ianya sesuatu yang merugikan jika anda luahkan nya
3)adakah anda takut dengan jawapan yang diberikan setelah anda meluahkan perasaan anda..

kesimpulannye...kenyataan yang benar itu pahit untuk diterima dan kenalah bersiap sedia untuk menerima kenyataan itu..mungkin anda akan tersenyum selepas luahkan perasaan anda dan mungkin juga sebaliknya...

"wei bro,aku ni,kalau depan pempuan kalut sikit lah,aku ni cam malu lah,tak reti aku nak bercakap depan2,kalau dalam sms ke,surat ke,boleh la..."

peh,yg ko siap nak bersurat2 tu kenapa,kan de medium lain...ape lah

oh..macamni lah..kalau ade pape yang berlaku itu,perlulah bijak anda tangani semua tu..
sebagai mana contoh yang aku nak berikan ni...

"awak ni,muke dah hensem,tapi ketiak berbau...ape lah,,jatuh imej saye,.."...
(ni merupakan salah satu contoh sms seorang awek kepada pakwenye.si awek ni tak mo cakap depan2 sebab takut pakwe die terasa,then die anta sms cmni..bahasa dalam sms die ni pon tade cover2 punye,ngah gaduh la gamaknye)...

adekah anda rasa dgn berbahasa ini sesuai untuk menegur seseorang?..pk2 kan..

kenapa lah takleh cakap camni..

"awak,nanti kan,bile kuar p shoping,saye belikan awak,minyak wangi specialnye,untuk menunjukkan rse sayg sye pade awak.."

(ako dgr camni pon gedik gak,tapi niat sebenarnye nak menegur,niat tu penting,dalam die menegur tu ade gak  berlapik ayatnye,,,ahahahahahahah)...

siapa lah kat dunia ni tak mo ditegur..kalau ditegur tu maksudnya dia masih sayang lah.kalau tak sayang, tak cakap,tak marah ..ade betul?..hahahaha

"bro,orang cakap,lagi bagus kalau kita cakap depan2,bukan dalam sms or dalam henpon,betulke?"

menurut kajian sains yang telah aku jalankan,ade kebenarannye.dengan bercakap depan2 peratusan penerimaan input itu lebih 70 peratus berkesan...

'tapi kwn aku ni,aku selalu ajak bcakap,dia tak nak pulak bro.dia cakap cukup dalam sms je..."

tu sebab ketiak ko berbau..sebab tu dia tak mo jumpe..hahahahah

ok2 sori...seperti yang aku katekan tadi..
setiap masalah itu ade penyelesaian nya..selesaikan lah elok2..
ang jangan lah nak maki2 dia dalam henpon ke,kate bende tak elok ke,ape ke..yang penting sabar..sabar tu penting...(bape kali aku ckap sabar daaa)...

macam ni lah..ko nak citer senang ke citer susah?..kalo citer senang ko cari je lain,kalo citer susah ko diamkan diri je lah..bersabar.bagi peluang pada dia berfikir dahulu..tunggu je reaksi dia..(tunggu punya tunggu nak masuk 3 tahun dah...)...

ko jgn lupe smayang.doa banyak2..gif and take tu kene ade..jangan le ko nak menang je...sesekali bagi lah die menang pulak..

by the way awek ko duduk mane bro?..

"awek ako duk kat uganda,aku lak kat johor..'

ko p mampus sane boleh..hahahaha


p/s

im feel very happy today coz arini merupakan aniversary yg pertama sms yang ako simpan dalam henpon ako..

ako pon tak tau sampai bila aku akan simpan mesej tu..

semoga semua orang sihat dan berbahagia hendaknye,,
post kali ni cam haram sikit sebab ako tade idea nak menulis,..sorry..

salam kerinduan dari kejauhan
aidyl sulaiman


2 comments: